
Online-succes
Ny online løsning giver penge i kassen
Udgivet:21. maj 2023, 12.00
Læsetid:1 minut
4 måneder siden
BETALING Over 300 betalinger på én måned: Ikast-Brande Kommunes nye online betalingsløsning er en stor succes.
I marts åbnede Ikast-Brande Kommune for den nye online betalingsløsning »Betal din kommune«, som giver borgerne nem og hurtig mulighed for at betale gæld til kommunen.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
På hjemmesiden er det muligt for borgerne at se og betale de kommunale regninger direkte eller via Borger.dk. Som noget nyt er det muligt at betale med MobilePay, og der kan tilmeldes til Betalingsservice udenom ens netbank.
Allerede det første døgn efter offentliggørelsen af »Betal din kommune« var der omkring 100 indbetalinger på i alt cirka 6600 kroner.
Beløbet dækker primært mindre sager som eksempelvis biblioteksbøder. Men der er også betalt større udeståender som eksempelvis børnepasning og ejendomsskat.
Den første måned er der lavet 327 onlinebetalinger til i alt 46.871,89 kroner.
- Vi kan vist godt kalde den nye ordning for en stor succes. Det er rigtig tilfredsstillende, at borgerne har modtaget denne mulighed så positivt og med stor velvillighed til at benytte løsningen. Det handler om regninger, som for en stor dels vedkommende ikke ville være blevet betalt uden den nye løsning, fortæller Sanne Hjorth, der er økonomichef i Ikast-Brande Kommune.