DK Company opruster på Sjælland

IKAST | Med en netop indgået aftale om 10 butiksåbninger på franchisebasis på Sjælland bliver DK Companys multibrand butikskoncept designersmarket landsdækkende. Samtidig giver aftalen perspektiv for yderligere ekspansion

16. maj 2013, 05.00

Ikast Avis. Retailkæden designersmarket indtager Sjælland

Med én underskrift bliver 14 designersmarket butikker til 24. DK Companys har netop indgået en franchiseaftale med en stor strategisk spiller på Sjælland. Aftalen betyder, at 10 veldrevne kædebutikker den 1. august i år konverteres til designersmarket-butikker. De ti nye butikker åbner i de vigtigste shoppingcentre og - områder i København og omegn.

- Det afgørende for mig er at have en stor strategisk partner, som forstår at udvikle butikskoncepter og sortiment, så det passer til markedet, og så jeg samtidig har muligheden for at kombinere det med godt købmandsskab.

Derfor konverterer jeg en stor del af min samlede butiksportefølje til designersmarket. Det er et innovativt og nytænkende koncept, siger Henrik Ritlov, kommende franchisepartner, der gennem de seneste 20 år har drevet en lang række butikker over hele Sjælland og i Storkøbenhavn.

For designersmarket betyder aftalen en både hurtig og massiv introduktion på det sjællandske marked, og så samtidig bliver konceptet landsdækkende.

- I opstartsfasen har vi koncentreret os om etablering i Jylland og på Fyn. Nu får vi et fantastisk brohoved ind på Sjælland, som giver os en stærk dansk markedsposition og landsdækkende distribution, siger Klaus Bach Jensen, International Retail & Franchise Manager i designersmarket.

Designersmarket er modekoncernen DK Companys retailkoncept. Med udgangspunkt i DK Companys pallette af forskellige fashion brands har koncernen skabt et multibrand retailkoncept, som altså nu runder de 24 butikker i Danmark. Derudover driver DK Company mere end 230 butikker i Skandinavien fordelt på primært tre retailkoncepter; b.young, designersmarket samt Fransa.

- De ti nye butikker vil øge farten på vores vækst, og vi er i dialog med interessante samarbejdspartnere om yderligere åbninger af designersmarket butikker.

Vi er blevet en endnu stærkere samarbejdspartner, og potentialet i hele Danmark er stadig stort. Når detail er svært, er det vigtigt at stå sammen og udnytte de fordele og synergier, som et multibrandkoncept giver, siger Klaus Bach Jensen.

Strategisk er ambitionerne for designersmarket på sigt internationale.

- Et bredt netværk af butikker i Danmark er det solide fundament, vi skal bruge til at overføre konceptet til udlandet, siger Klaus Bach Jensen.