DK Company høstede mode-synergier på CIFF

MODE | Jens Obel, CSO hos DK Company, glædede sig over at kunne høste synergieffekter i koncernen, som havde 18 mærker med som udstillere fordelt i fem haller i Bella Center

18. august 2014, 09.58

CSO hos DK Company Jens Obel: Det fungerer at vi var så massivt til stede

IKAST | Augustmessen var DK Companys første danske modemesse efter overtagelsen af de fire IC Companys-mærker InWear, Matinique, Part Two og Soaked in Luxury tidligere i år. Og det betød massiv tilstedeværelse på CIFF, idet DKC's tre herremærker lå i B-hallen, de mange damemærker lå i C-hallen på en decideret DKC-boulevard af stande, mens high-level-mærkerne Gestuz og Karen by Simonsen var placeret i Centerhallen, og InWear havde prime position med 250 kvadratmeter helt ude i forhallen. Børnetøjsmærket Creamie deltog på børnetøjsmessen CIFF Kids i H-hallen.

- Det er klart, at det er et sats fra vores side at være så markant til stede på CIFF, men vi kan heldigvis se, at det fungerer! Vi har gjort meget ud af at forklare vores 120 sælgere om koncernens kultur og værdier - blandt andet, at vi hjælper hinanden og tror på at skabe værdifulde og langvarige relationer. Part Two og Soaked in Luxury var de nye naboer her på DKC-gaden i C-hallen, og allerede på messens anden dag hjalp sælgere fra Cream kunder hen til Part Two, hvor de blev præsenteret for kollektionen og lagde ordrer for 40.000 kr. Den åbenhed og hjælpsomhed er vores medarbejdere skolet i, og nu skal vi have den kultur til at brede sig til de nye mærker i koncernen, forklarer Jens Obel, der er overordnet salgsansvarlig. Mandag aften under modeugen var koncernen vært ved et arrangement for 350 medarbejdere og kunder, hvor alle blev introduceret for tankerne bag opkøbet og målene for DK Company.

- Med opkøbet har vi fuldført vores produktvifte, og her på CIFF har vi konstateret, at det nye set-up virker. Vi ligger over indeks på alle mærker med Karen by Simonsen som højdespringer. Jeg vil også gerne rose CIFF's ledelse for det visionære arbejde, de har udført de seneste år. CIFF er virkelig blevet løftet, både når det gælder niveauet af udstillere og hvad angår evnen til at skabe de rigtige omgivelser lige fra hyggelige ude-miljøer til segmenteringen af mærkerne, konstaterer Jens Obel.