Mascot-jakke udsat for kopiering - direktør ærgrer sig

Direktør Michael Grosbøl er ikke glad, fordi kopi-jakkens kvalitet ikke må blive forbundet med Mascot

Udgivet:11. februar 2017, 06.15

Læsetid:1 minut

Mascots direktør foran nybyggeriet i Pårup. Foto: Tom Laursen.

Søren Nielsen
Digital Redaktør| sn@midtjyllandsavis.dk

PÅRUP Mascot International A/S, som har nyt hovedsæde på vej i Pårup, har på en stor forbrugermesse i Frankfurt fået en særlig kopi-pris, »Plagiarius«. Årsagen er ikke, at Mascot er begyndt at kopiere andre tøjfabrikanter.

Derimod er forklaringen, at et firma i Schweiz har kopieret en af Mascots orange arbejdsjakker. Det skriver TV2 Business.

På forbrugermessen er der hvert år fokus på kampen mod kopivarer, og der uddeles »priser« inden for forskellige kategorier.

Mascots administrerende direktør, Michael Grosbøl, er selvsagt ikke begejstret for kopivaren.

- At vi måske mister noget omsætning og indtjening på det, er ikke det værste. Det værste er, at kunderne risikerer at købe en vare af tvivlsom kvalitet og få en dårlig oplevelse med et produkt, som de tror er en MASCOT-vare, siger Michael Grosbøl til TV2 Business. Her kan man også set et billede af kopi-jakken sammenlignet med den originale.