Borgerservice tager sig stadig af kritiske henvendelser

Borgerservice har lukket for personligt fremmøde, men borgere kan stadig få hjælp

21. januar 2021, 06.58

IKAST-BRANDE I sidste uge blev coronarestriktionerne som bekendt forlænget med tre uger, så de nu gælder frem til og med 7. februar.

En af mange konsekvenser er, at der er midlertidigt lukket for personligt fremmøde i Borgerservice. På biblioteket i Brande har Borgerservice efterhånden været lukket i månedsvis, men nu er der også lukket for personlig betjening i borgerservice på rådhuset i Ikast, hvor man ellers indtil før jul kunne bestille en tid.

Det betyder blandt andet, at man ikke kan fornyet sit kørekort eller sit pas, og mens det sidste med de nuværende rejserestriktioner næppe er et problem for ret mange, er der stadig borgere, der har brug for at få fornyet eksempelvis et udløbet kørekort, og hvad gør man så?

Ikast-Brande Kommunes på-tværs-direktør, Karen Heebøll, som Borgerservice henhører under, oplyser, at man kan kontakte Borgerservice på telefon, hvis henvendelsen er kritisk og ikke kan vente, til Borgerservice åbner igen (tidligst 8. februar).

- En kritisk henvendelse kan omhandle meget forskelligt. Det er jeg tryg ved, at borgerne kan vurdere, eventuelt i dialog med Borgerservice, lyder det fra Karen Heebøll, som fortsætter:

- Der er selvfølgelig ingen, der skal køre med et udløbet kørekort, så et udløbet kørekort er et eksempel på, at man skal ringe. Så kan man få et midlertidigt kørekort.

Karen Heebøll benytter lejligheden til at gøre opmærksom på, at information om coronavaccination findes på kommunens hjemmeside.

- Her vil jeg meget henstille til, at man ikke ringer til Borgerservice med spørgsmål. Man får besked i e-Boks eller med fysisk brev, når man kan bestille tid til sin vaccination, oplyser på-tværs-direktøren.