eTranslate.dk

Annoncørbetalt indhold

Gør din virksomhed international

De fleste iværksættere, der har sin egen virksomhed, har nok overvejet om det vil være en god ide, at gøre den international. Særligt de virksomheder, der tilbyder en særlig service eller et nicheprodukt, hvor det kan være svært at finde tilstrækkeligt med kunder hjemme i Danmark. Men uanset om du handler med produkter, der henvender sig til en snæver målgruppe, eller om du bare ønsker at træde ind på det internationale marked, så vil vi komme med nogle enkle og gode råd til, hvordan du kan gøre dette. Det behøver ikke at være svært eller uoverskueligt at udvide, så du kan tiltrække internationale kunder, men der er nogle simple ting som du skal have styr på.

Lav en hjemmeside på engelsk

Det er utroligt vigtigt, at du laver en hjemmeside på engelsk til dine udenlandske kunder. Hvis du har problemer med, at oversætte dine danske tekster til engelsk kan du hyre nogle, der specialiserer sig i professionelle oversættelser, og særligt oversættelse til erhverv. Det kan nemlig være utrolig udfordrende og tidskrævende, at lave faglige oversættelser, og det er vigtigt, at hjemmesiden fremstår professionel og pålidelig, hvis du vil tiltrække kunder fra hele verden. Hvis hjemmesiden er fuld af grammatiske og sproglige fejl, er der en god chance for at kunden vælger en anden og mere troværdig udbyder af den varer som du tilbyder. Så hvis du er i tvivl, om dine engelskkundskaber er gode nok, så bør du henvende dig til en virksomhed, der tilbyder faglige oversættelser med speciale i oversættelse til erhverv.

Hav styr på det danske marked

Det er afgørende, at du har styr på din forretning i Danmark, inden du begynder at overveje at udvide internationalt. Hvis du har svært ved at holde overblik over dit budget og dine regnskaber, kan det være en god ide, at få hjælp af en bogholder, der kan hjælpe dig med at få overblik over din økonomi, og om det overhovedet er muligt for dig, at opskalere din virksomhed internationalt. Der skal nemlig være styr på økonomien, hvis man vil udvide internationalt, og der skal blandt andet være penge til markedsføring, hvis man vil gøre sig bemærket på det internationale marked. Her er konkurrencen naturligvis større, da der er flere virksomheder, der kæmper om de samme kunder som dig, men det er også muligt at nå ud til mange flere potentielle kunder end i Danmark. Men vær opmærksom på, at det er et andet marked end det danske. Det betyder, at bare fordi din markedsføring virker i Danmark, så betyder det ikke, at den også gør det internationalt. Derfor er det vigtigt, at du undersøger dit marked grundigt, så du kan få en forståelse for, hvad der virker internationalt, og hvordan du skal udnytte dine penge til markedsføring på den mest effektive måde.